Co robi ślimak nocą? Na, dzisiejszym spotkaniu nie podglądaliśmy życia ślimaków. Nasze matematyczne ślimaki to takie stworzenia, które w dzień wspinają się po murze, a nocą zasypiają i ześlizują się z muru. A wszystko to dzieje się wokół liczb dodatnich i ujemnych wyrzucanych na dwukolorowych kostkach do gry. Tak oto w przyjemny sposób uczyliśmy się dodawać liczby dodatnie i ujemne. A przy tym zabawa była przednia i sporo emocji.
Kolejne nasze zadanie polegało na narysowaniu figury zaszyfrowanej w kolejnych poleceniach matematycznym językiem. Temu zadaniu też sprostaliśmy prawie z łatwością.
Na zakończenie uczennica klasy IV Marlenka Szuster zademonstrowała nam jak wykonuje się tzw. moduł chiński w origami. Umiejętność o tyle ciekawa, że za pomocą malutkich trójkątnych elementów można budować ciekawe figury. Od klasycznego już łabędzia po inne bardziej skomplikowane. Sztuka uważnego słuchania i naśladowania to bardzo ważne elementy procesu zdobywania nowych umiejętności. Myślę, że nam to się udało.
Do zobaczenia na kolejnych ciekawych zajęciach.